Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Funkce školní družiny očima dětí, rodičů a vychovatelů
JECHOVÁ, Hedvika
Práce se zabývá funkcemi školní družiny pohledem dětí, rodičů a vychovatelů na základě kvantitativního výzkumu zpracovaného ve třech školních družinách na málotřídní škole a kvalitativního výzkumu na základě vedených polostrukturovaných rozhovorů s pěti vychovateli školní družiny. Teoretická část charakterizuje téma volného času a dva konkrétní sociologické výzkumy. Dále popisuje fungování školní družiny a zabývá se funkcemi školní družiny na základě teorie funkcí školních družin vymezených dle odborné literatury Pávkové a Hájka. Další část se zabývá úlohou vychovatele a úlohou rodiny. Poslední část teoretické části je věnována vývojovému stupni dětí na 1. stupni základní školy. Praktická část je rozdělena na kvantitativní a kvalitativní výzkum. V kvantitativní části jsou zpracovány dotazníky od dětí a jejich rodičů a vyhodnoceny do podoby grafů a tabulek. Výzkumné otázky se zaobírají tím, co vnímají děti i rodiče jako nejdůležitější funkci školní družiny, jak by si představovali ideální den ve školní družině a co by si přáli na fungování školní družiny případně zlepšit. Kvalitativní část je věnována analýze polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumné otázky této části se týkají práce vychovatelů, jejich vztahů s rodiči, s dětmi i s nadřízenými.
Dramatická výchova ve volnočasových střediscích pro matky s dětmi a její vliv na rozvoj kreativity dítěte
DOMINOVÁ, Lucie
Bakalářská práce pojednává o vlivu dramatické výchovy na tvořivost dítěte navštěvujícího volnočasové zařízení. První část práce je zaměřena na stručnou historii dramatu, jeho složek a žánrů. Práce se také věnuje srovnání dramatu a dramatické výchovy, dramatické výchově a jejím vlivům na osobnost dítěte. Popisuje osobnost pedagoga volnočasového zařízení, rodiče a dítěte. Praktická část je zaměřena na jednu z činností Domu dětí a mládeže v Jindřichově Hradci Baby klub. Baby klub se věnuje aktivitám rodičů a dětí batolecího a předškolního věku a umožňuje jim trávit produktivně jejich společný volný čas. Práce dále popisuje některé z aktivit a jejich vliv na dítě, rodiče a pedagoga. Je zde kladen důraz na důležitost všech volnočasových zařízení a aktivit, které podporují tvořivost dětí a formují jejich osobnost.
Možnosti využití volného času mládeže v období adolescence na Mladoboleslavsku
ZIKMUND, Jiří
Práce se zabývá problematikou trávení volného času mládeže v období adolescence, to znamená mezi 15. a 20. rokem. Jejím cílem je vytvoření přehledu možností využití volného času na Mladoboleslavsku. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy volný čas, volnočasové aktivity a volnočasové zařízení. Dále je zde charakterizována mládež v období adolescence a region Mladoboleslavsko. Metodologická část je obsažena ve třetí kapitole. Zde je popsán proces výzkumu. Jsou zde obsaženy otázky, které byly základem pro výzkumnou část. Podstatou výzkumu bylo zjištění přítomnosti volnočasových zařízení v obcích Mladoboleslavska. Ve čtvrté kapitole jsou zachyceny výsledky výzkumu. K tomuto účelu jsou použity přehledné tabulky, které jsou doplněny komentářem. Poslední kapitola se nazývá interpretace, jejím účelem je shrnutí výsledků.
Dělení zájmové činnosti dle cílového zaměření
TROJEK, Ondřej
Tématem této bakalářské práce je představit různé formy dělení zájmové činnosti. Na začátku je čtenář seznámen se základním a ústředním pojmem ?volný čas? a dále zájmovou činností jako volnočasovou aktivitou, které patří převážná část této práce. Jsou zde představeny různé charakteristické prvky zájmové činnosti, její základní dělení a formy. V dalších kapitolách jsou představeny rozdíly mezi formálním a neformálním vzděláváním. Na základě stanovení základních cílů vzdělávání jsou představeny nové teorie dělení zájmové činnosti, a to z pohledu jejich specifikace a způsobu naplňování. Závěr práce je věnován porovnání a analýze cílů zájmové činnosti několika volnočasových zařízení.
Koncept volného času ve vztahu k životu předškolního dítěte
FÁROVÁ, Kateřina
Diplomová práce zkoumá, zda lze pojem volný čas aplikovat na životní situaci dětí předškolního věku, případně v jakém smyslu. Analýzou, jaký význam má volný čas v předškolním věku. Objevením způsobu využití volného času v předškolním věku, tak aby byly co nejvhodnější vzhledem k vývojovým zvláštnostem předškolního věku. Nalezením způsobů propojení pedagogiky volného času a preprimární pedagogiky, kde autorka spatřuje možnosti spolupráce vzhledem k obrovskému rozvoji volnočasových aktivit, růstu populace předškolních dětí a rozvojem poznatků vývojové psychologie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.